Case
Transfiness

Transfiness: echte aandacht voor grenzeloos transport
“Ik ga het anders doen!” zei Hans van Wieringen vijf jaar geleden. Hij zette de dappere stap naar het ondernemerschap en startte Transfiness. “Ik merkte dat het bij de bedrijven waar ik werkte moeilijker werd om klantgerichte dienstverlening aan te bieden. Dat paste mij niet. Als zelfstandige ben je vrij om je tijd en energie in een klant te steken zoals je dat zelf wil. Met Transfiness kan ik daarom dingen doen waar ik vroeger alleen van droomde.” We spraken verder met Hans over zijn organisatie én visie.
Cijfers versus klanttevredenheid
Hans werkte al jarenlang in de transportsector, maar merkte dat de visie in organisaties steeds verder van hem af kwam te staan. “Grote bedrijven worden nog groter, krijgen meer afdelingen en iedereen wordt meer afgerekend op cijfers. Op een gegeven moment worden getallen belangrijker dan klanttevredenheid en dat past niet bij mij. Ik wilde de vrijheid om de tijd en energie in klanten te steken zoals ik dat ik wilde. Daarom heb ik ervoor gekozen om Transfiness op te richten.”
Een kloppend totaalplaatje
Transfiness doet veel speciaal transport en ‘knoopt’ hiervoor de beste partners aan elkaar. “Als je ons platslaat, doen wij in transportbemiddeling en daarin zijn we niet direct uniek. Het unieke is de manier waarop we het doen. Altijd klaarstaan voor je klant, altijd een slimmere oplossing bieden én een kloppend totaalplaatje van bereikbaarheid tot facturatie. Het belangrijkste is echter het meedenken met de klant, alle risico’s in kaart brengen en hierop anticiperen. We bieden het liefst drie opties aan: langzaam, normaal en snel transport. De klant kan dan kiezen en betaalt dus niet per definitie de hoofdprijs voor een transport dat geen haast heeft. Wij gebruiken graag auto’s die op de terugweg zijn en anders leeg naar huis rijden. Dit scheelt geld en zorgt ervoor dat er niet speciaal een extra truck de weg op hoeft te gaan.”
Grenzeloos transport
Het zelfstandig ondernemerschap stelde Hans ook in staat om klanten meer mogelijkheden te bieden. “Als je echt meer wil betekenen, dan moet je afschudden wat je tot nu toe bent geweest en actief nadenken over wat je nog meer kunt doen. Grote bedrijven specialiseren zich binnen landen of producten, maar ons product is grenzeloos. Wij kunnen alles regelen op het gebied van transport. Soms betekent dit dat wij er iets meer tijd in moeten steken om alles uit te zoeken, maar we houden ervan om klanten volledig te helpen. We bestaat immers bij de gratie van 100 procent commitment van onze klanten.”
Dromen waarmaken
Dit heeft ervoor gezorgd dat Hans dingen kan doen waar hij vroeger alleen maar van droomde. “We regelen nu echt grote projecten, bijvoorbeeld in de bouwlogistiek. Een klant bouwde een hotel op een moeilijk bereikbare locatie en ook de planning was niet eenvoudig door de verschillende toeleveranciers. Wij moesten daarom altijd paraat staan, of het project nu snel of langzaam ging. Ook kregen we te maken met hele hoge eisen op het gebied van veiligheid. Het is zo mooi om dit waar te maken en inmiddels hebben we al de bouw van zo’n 20 hotels logistiek ondersteund.”
TMS van FiLogic
Sinds een aantal jaar werkt Transfiness met het TMS van FiLogic. “Eerst heb ik een klein jaar met Excel gewerkt, dat is nog overzichtelijk als je klein bent. Op een gegeven moment lukte dat niet meer en heb ik een aantal TMS-leveranciers geselecteerd en ben op zoek gegaan naar een passend oplossing. Cultuur is hierin voor mij heel belangrijk en FiLogic bleek het beste bij ons te passen. Het TMS is een kant-en-klaar systeem waarop we snel aangesloten konden worden. Bij andere leveranciers moet je veel customizen en dat kost geld. FiLogic TMS klopt gewoon én biedt de mogelijkheid tot verder maatwerk als dit nodig is. Ik ben erg tevreden over onze samenwerking!”
Gratis ons TMS gebruiken?
Dit gaat je tijd en geld besparen
- Binnen een paar minuten direct aan de slag
- Twee weken lang gratis Premium features
- Na twee weken blijft het OpenTMS gratis te gebruiken
- Je zit nergens aan vast
Testimonials
Star talk
De mening van onze klanten betekent veel voor ons. Wij geloven in samen starten, samen groeien en samen ontwikkelen.
De feedback van onze klanten is dan ook de belangrijste input voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen het Filogic TMS. Zo weten we zeker dat het aansluit bij jouw wensen.