stock_aerial_shot_of_truck_driving_in_dutch_landscape.jpeg

Expeditie Jaspers

CASE

Expeditie Jaspers is een (h)echt familiebedrijf

Expeditie Jaspers, een (h)echt familiebedrijf en allround expediteur in IJmuiden en omgeving, is sterk in palletvervoer en het transport van stukgoederen. Hun vrachtwagens rijden veel in de provincies Noord- en Zuid-Holland, maar komen ook in de rest van Nederland én over de grens. Wat ze onderscheidt? “Waar een ander stopt, gaan wij door. Alles om snel te schakelen voor de klant. Met ons wagenpark kan dat ook, altijd met korte lijnen. Wel zo prettig voor de klant.”

Een (h)echt familiebedrijf

Samen met zoons Niels en Raymon, vormen Arjo en Marion Splinter de drijvende kracht achter het veelzijdige transportbedrijf. Arjo is verantwoordelijk voor de planning, Marion voor de administratie. Raymon en Niels zitten vaak op de weg, maar ook Raymon houdt zich bezig met de planning en Niels (opgeleid tot vrachtwagenmonteur) houdt naast het rijden zelf het wagenpark in topconditie.

Past het niet? Wél bij Expeditie Jaspers!

Expeditie Jaspers bestaat dit jaar 90 jaar. Arjo en Marion hebben het bedrijf in 2001 overgenomen. Vroeger moest Arjo verplicht van zijn vader een rijbewijs halen en zo belande hij op de vrachtwagen. Arjo: “Autorijden heb ik altijd al leuk gevonden en nu heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt. Toen wij het overnamen, hadden we vijf auto’s. Nu rijden we met 18 wagens (trekkers met opleggers en bakwagens) en heb ik 25 man in dienst. Daar ben ik best trots op! We leveren veel maatwerk, heel specifiek wat de klant vraagt. En dat is ook onze kracht. Wat niet in de ‘bulk’ mee kan, dat verzorgen wij.”

Passie voor ondernemen

Het hebben van een ‘drive’ is belangrijk voor Arjo. “Dát is voor mij ondernemen. De reden waarom ik iedere dag fluitend naar mijn werk ga. De passie voor het vak. En natuurlijk omdat ik personeel in dienst heb, want dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Daar neem ik ook de tijd voor, zorgen dat iedereen hier op zijn plek zit. Misschien dat ik daardoor een vracht minder wegzet, maar wel met als resultaat dat wij als onderneming heel gezond zijn. Het ondernemerschap geeft mij veel vrijheid. Ik mag zaken zelf regelen en kom met veel mensen in contact. Door die interactie krijg je weer nieuwe ideeën en inspiratie.”

Continue afwisseling

Aan mooie klanten heeft Expeditie Jaspers geen gebrek. Ze bedienen zo’n 250 ondernemingen. “We merken dat het overal weer drukker wordt, maar dat men niet snel aan goed personeel komt. Dat betekent een tekort aan bijvoorbeeld eigen chauffeurs en wij vangen dat gat op.” Iedere auto heeft bij Expeditie Jaspers één vaste chauffeur. Daardoor weten klanten altijd waar ze aan toe zijn. “We doen wat we zeggen en daar staan we ook voor. Heeft de klant een vraag? Dan krijgt hij direct antwoord. En onze (deel)trajecten richten we zo efficiënt mogelijk in. Alles om snel te schakelen voor onze klanten. Waar een ander stopt, gaan wij door. En die afwisseling maakt mijn werk zo leuk. Als je denkt alles gehad te hebben, komt er weer een ‘bijzonder’ verzoek binnen. Met ons wagenpark schakelen we snel, altijd met korte lijnen. Wel zo prettig voor de klant.”

Samen vooruit

Expeditie Jaspers kwam door de groei van het bedrijf op het punt dat ze wel móesten automatiseren. Ze werkten al wel met een programma, maar dat voldeed niet meer aan de eisen. “Eerst hadden we het idee ons systeem te laten bijspijkeren, maar dat lukte niet. Zodoende gingen we op zoek naar een andere partner. Wij werken veel met maatwerk, verschillende lengtes, etc. Dat moet ook in een Transport Management Systeem passen. En het moet gebruiksvriendelijk zijn. Al snel kwamen we bij FiLogic terecht en sinds januari 2018 zijn we volledig over naar het TMS, inclusief onze boekhouding.

Op de lange termijn gaat ook onze planning naar het TMS, dat is nog een punt waar we samen aan werken. Het kost nu eenmaal tijd om iets helemaal naar je eigen hand te zetten en dat is ook helemaal niet erg. Ik vind onze samenwerking heel fijn. Er is veel ruimte voor input en feedback en zij hebben ons heel goed begeleid tijdens de overgang van ons oude systeem naar het TMS van FiLogic. Mooi om te zien hoe we samen vooruit gaan.”

Gratis ons TMS gebruiken?

Dit gaat je tijd en geld besparen

  • Binnen een paar minuten direct aan de slag

  • Twee weken lang gratis Premium features

  • Na twee weken blijft het OpenTMS gratis te gebruiken

  • Je zit nergens aan vast

Ja, graag

Testimonials

Star talk

De mening van onze klanten betekent veel voor ons. Wij geloven in samen starten, samen groeien en samen ontwikkelen.

De feedback van onze klanten is dan ook de belangrijste input voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen het Filogic TMS. Zo weten we zeker dat het aansluit bij jouw wensen.

“Filogic is een bedrijf waarmee je makkelijk kunt schakelen, via korte lijnen. Direct vanaf het begin hadden we voor 95% een match en het overige deel hebben we samen opgelost. Bij grote partijen merk je dat dit soort dingen vaak lang duren. Bij Filogic is het snel sparren en op korte termijn zaken oplossen. Dit is heel belangrijk voor ons. Het houdt ons in beweging en voorbereid op de toekomst!” 

Jack van der Gugten

Hoek Flowers

 “Binnen twee maanden was Filogic OpenTMS geïmplementeerd. Mijn planners en chauffeurs raakten al snel gewend aan deze nieuwe manier van werken. Na één maand was iedereen overtuigd en enthousiast. Mijn planners geven aan dat ze zich beter kunnen focussen en flink wat tijd besparen. Dus tegen ondernemers die nog twijfelen wil ik zeggen: probeer het gewoon.”

Theo Bos

MSS Transport

“Op ieder moment en vanaf elke plek heb je toegang tot de juiste informatie. Chauffeurs zien direct op wat voor locatie ze welke order moeten leveren. Ik ben blij dat iedereen met Filogic OpenTMS overweg kan en dat we met z’n allen lekker bezig zijn. Uiteindelijk is het belangrijkste dat het transport goed wordt uitgevoerd en onze opdrachtgevers tevreden zijn.”

Myron Bishaie

Van de Lagemaat Transport

“Met Filogic OpenTMS hebben we een helder overzicht van onze planningen. Dit is erg wenselijk, want er wordt steeds vaker gevraagd wanneer een order wordt geleverd. In het digitale vrachtdossier staat ook precies wat per auto is geladen. En de lay-out van de eCMR ziet er altijd hetzelfde uit. Als één geheel, lekker professioneel.”  

Toine Slob

Meever & Meever