stock_aerial_shot_of_truck_driving_in_dutch_landscape.jpeg

Duivenvoorde Transport

CASE

Duivenvoorde Transport: ‘Van paard en wagen tot 40 vrachtwagens én een goederenhub’

“Wat in 1937 startte als een klein familiebedrijf, groeide uit tot een professioneel transportbedrijf in groente, fruit, bloemen en planten. Binnenkort zelfs met een eigen goederenhub in regio Leiden”, vertelt Bernard Duivenvoorde, eigenaar van Duivenvoorde Transport. We spraken hem over ruim 80 jaar Duivenvoorde, ondernemen en groeien.

Met paard en wagen

In 1937 startte Duivenvoorde Transport als klein familiebedrijf. Het begon met het vervoeren van melk, afkomstig van de boeren naar de fabriek, vertelt Bernard: “Mijn opa vervoerde de melk nog met paard en wagen. Zo ging dat in die tijd. Naarmate de transportwereld zich ontwikkelde, veranderde het bedrijf mee. In een kleine vrachtwagen bracht mijn vader de melk naar de fabriek. Tot mijn achttiende verjaardag deed hij dat met één auto. Inmiddels sta ik zelf aan het roer van dit familiebedrijf en rijden er wel veertig vrachtwagens rond. Een familieprestatie om trots op te zijn.”

Van slaapkamer naar industrieterrein

In de loop der jaren verschoof het transport van melk naar groente en fruit én het bevoorraden van supermarkten, zegt Bernard: “Na een lange periode in Voorschoten gevestigd te zijn, verhuisden we in 2010 naar Zoeterwoude. Daarmee maakten wij ook de stap van een kantoor in een slaapkamer naar een kantoor op een groot industrieterrein. Midden in het groene hart zijn wij goed bereikbaar vanuit de grote steden en klaar voor de toekomst.”

Familiebedrijf in hart en nieren

Bernard: “Zeven dagen in de week, 24 uur per dag, doen wij ons stinkende best om met zeventig medewerkers de klant tevreden te houden. Want de klant, die staat centraal, op de voet gevolgd door de medewerker. Hem zie ik als onderdeel van het eigen vermogen. Dat maakt Duivenvoorde Transport denk ik ook anders dan de concurrent. Binnen dit familiebedrijf staat de mens centraal. Hier doen wij het écht samen, van generatie, op generatie.”

10x een TMS-leverancier

In de afgelopen jaren maakte Duivenvoorde Transport een flinke groei en professionaliseringsslag mee, vertelt Bernard: “Van een Excel-omgeving met allerlei losse bestandjes stapten we over naar een slim TMS-systeem. We besloten om ons gehele bedrijfsproces te automatiseren. Van planning tot personeelsadministratie. In onze zoektocht naar een geschikte TMS-leverancier spraken we met wel tien verschillende partijen. Als allerlaatste was daar ook FiLogic. Gevoelsmatig was dit de perfecte match. En dat gevoel, dat bleek te kloppen.”

Service met aandacht

Bernard: “Voorheen bestond onze administratie voornamelijk uit handmatig werken en de dingen achteraf doen. Die werkwijze maakte plaats voor het realtime TMS-systeem van FiLogic. Dit biedt ons continu inzicht in dat wat er gebeurt. Het helpt ons sturing geven. Daarbij staan de mensen van FiLogic altijd voor ons klaar. Zij weten wat er in de markt speelt, schakelen snel en bieden service met aandacht, professioneel én persoonlijk.”

Goederen HUB voor Leiden

Onlangs startte Duivenvoorde Transport een regionale goederenhub (Logi Connekt) in regio Leiden. Grote vrachtwagens lossen bij de goederenhub en elektrische trucks brengen de goederen naar de stad. Zo komt er minder uitstoot in Leiden terecht, vertelt Bernhard: “Qua planning vormt de hub een uitdaging. Efficientie maakt echt het verschil. Met de hulp van Filogic zijn wij er klaar voor!”

Gratis ons TMS gebruiken?

Dit gaat je tijd en geld besparen

  • Binnen een paar minuten direct aan de slag

  • Twee weken lang gratis Premium features

  • Na twee weken blijft het OpenTMS gratis te gebruiken

  • Je zit nergens aan vast

Ja, graag

Testimonials

Star talk

De mening van onze klanten betekent veel voor ons. Wij geloven in samen starten, samen groeien en samen ontwikkelen.

De feedback van onze klanten is dan ook de belangrijste input voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen het Filogic TMS. Zo weten we zeker dat het aansluit bij jouw wensen.

“Filogic is een bedrijf waarmee je makkelijk kunt schakelen, via korte lijnen. Direct vanaf het begin hadden we voor 95% een match en het overige deel hebben we samen opgelost. Bij grote partijen merk je dat dit soort dingen vaak lang duren. Bij Filogic is het snel sparren en op korte termijn zaken oplossen. Dit is heel belangrijk voor ons. Het houdt ons in beweging en voorbereid op de toekomst!” 

Jack van der Gugten

Hoek Flowers

 “Binnen twee maanden was Filogic OpenTMS geïmplementeerd. Mijn planners en chauffeurs raakten al snel gewend aan deze nieuwe manier van werken. Na één maand was iedereen overtuigd en enthousiast. Mijn planners geven aan dat ze zich beter kunnen focussen en flink wat tijd besparen. Dus tegen ondernemers die nog twijfelen wil ik zeggen: probeer het gewoon.”

Theo Bos

MSS Transport

“Op ieder moment en vanaf elke plek heb je toegang tot de juiste informatie. Chauffeurs zien direct op wat voor locatie ze welke order moeten leveren. Ik ben blij dat iedereen met Filogic OpenTMS overweg kan en dat we met z’n allen lekker bezig zijn. Uiteindelijk is het belangrijkste dat het transport goed wordt uitgevoerd en onze opdrachtgevers tevreden zijn.”

Myron Bishaie

Van de Lagemaat Transport

“Met Filogic OpenTMS hebben we een helder overzicht van onze planningen. Dit is erg wenselijk, want er wordt steeds vaker gevraagd wanneer een order wordt geleverd. In het digitale vrachtdossier staat ook precies wat per auto is geladen. En de lay-out van de eCMR ziet er altijd hetzelfde uit. Als één geheel, lekker professioneel.”  

Toine Slob

Meever & Meever