stock_aerial_shot_of_truck_driving_in_dutch_landscape.jpeg

Blue Hub

CASE

Blue Hub: voor een leefbaar en duurzaam Nederland

Vader en dochter Erick en Natasja van der Spek runnen Nederick én Blue Hub: twee bedrijven die gaan voor service met een hoofdletter S. Natasja: “Wij nemen ondernemers graag zo veel mogelijk zorgen uit handen. Daarom verzorgen we niet alleen veilig en vakkundig vervoer van meubels,maar bieden we ook tijdelijke opslag, maken we afspraken met klanten én komen we met Blue Hub: een hub die Haarlem, en binnenkort nog veel meer steden in Nederland, leefbaarder en duurzamer maakt.”

Ondernemersdroom

Bijna drie jaar geleden ontstond Nederick vanuit een toevallige samenloop van omstandigheden, vertelt Natasja: “Mijn vader Erick werkte bij de bank en runde in het weekend een partyverhuurbedrijf. Een goede buur, en eigenaar van Home Stock Haarlem, leende zo af en toe de bus van mijn vader om meubels te vervoeren. Toen Home Stock groter werd, had de eigenaar voor dit vervoer geen tijd meer. Hij vroeg mijn vader of hij dat niet zag zitten. Erick wilde al een tijdje weg bij de bank. Ook droomde hij ervan om volledig voor zichzelf te werken. Dat werd de start van Nederick: hét Haarlemse bedrijf voor meubeltransport.”

Service met een hoofdletter S

Inmiddels transporteert Nederick meubels in heel Nederland. Natasja: “We bevoorraden winkels en brengen de meubels van onze opdrachtgevers naar hun klanten. Daarin gaan wij voor service met een hoofdletter S. Stel je voor: een klant kocht een bank bij Home Stock. Helaas zat er op die bank een behoorlijke vertraging. In zo’n geval proberen wij de klacht te verzachten. Dat doen we met een snelle en flexibele service. We bellen de klant op, plannen het liefst diezelfde week nog een bezorgafspraak in, bellen hem een half uurtje voor aankomst na, plaatsen het meubelstuk op de gewenste plek en nemen al het afval weer mee retour.”

Duurzaam en leefbaar

Sinds kort runnen Natasja en Erick ook een tweede bedrijf: Blue Hub. Natasja: “Té vaak zag ik vrachtwagens voor slechts één pakketje Haarlem in rijden. Dat kost natuurlijk enorm veel tijd en geld en zorgt ook nog eens voor heel veel CO2-uitstoot. Ik dacht toen: dat kan slimmer. Wat nu als we alle pakketjes bundelen en in één keer naar de stad toe brengen? En wat nu als we op de terugweg al het retourafval weer in één keer meenemen én kunnen leveren aan een partij die dit afval nieuw leven inblaast? Dat zorgt ongetwijfeld voor een duurzamere en leefbaardere stad. Zo gezegd, zo gedaan. Blue Hub is inmiddels up & running.”

Gebruiksvriendelijk TMS

Toen Erick Nederick opstartte, verrichtte hij alle administratieve handelingen nog handmatig. Maar, daar bracht het transport management systeem van Filogic gelukkig verandering in, zegt Natasja: “Toen ons bedrijf groeide, verlangden we naar meer overzicht, inzicht en efficiëntie. Het TMS van Filogic biedt ons dat. Dit systeem is ontzettend gebruiksvriendelijk, iedereen kan ermee werken. Daarnaast bespaart het ons heel veel tijd. Met één druk op de knop verkrijg ik inzicht in een levering en gaat de juiste factuur naar de boekhouding. Dat is prettig werken. Zeker nu Blue Hub klaar is om Nederland te veroveren!”

Gratis ons TMS gebruiken?

Dit gaat je tijd en geld besparen

  • Binnen een paar minuten direct aan de slag

  • Twee weken lang gratis Premium features

  • Na twee weken blijft het OpenTMS gratis te gebruiken

  • Je zit nergens aan vast

Ja, graag

Testimonials

Star talk

De mening van onze klanten betekent veel voor ons. Wij geloven in samen starten, samen groeien en samen ontwikkelen.

De feedback van onze klanten is dan ook de belangrijste input voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen het Filogic TMS. Zo weten we zeker dat het aansluit bij jouw wensen.

“Filogic is een bedrijf waarmee je makkelijk kunt schakelen, via korte lijnen. Direct vanaf het begin hadden we voor 95% een match en het overige deel hebben we samen opgelost. Bij grote partijen merk je dat dit soort dingen vaak lang duren. Bij Filogic is het snel sparren en op korte termijn zaken oplossen. Dit is heel belangrijk voor ons. Het houdt ons in beweging en voorbereid op de toekomst!” 

Jack van der Gugten

Hoek Flowers

 “Binnen twee maanden was Filogic OpenTMS geïmplementeerd. Mijn planners en chauffeurs raakten al snel gewend aan deze nieuwe manier van werken. Na één maand was iedereen overtuigd en enthousiast. Mijn planners geven aan dat ze zich beter kunnen focussen en flink wat tijd besparen. Dus tegen ondernemers die nog twijfelen wil ik zeggen: probeer het gewoon.”

Theo Bos

MSS Transport

“Op ieder moment en vanaf elke plek heb je toegang tot de juiste informatie. Chauffeurs zien direct op wat voor locatie ze welke order moeten leveren. Ik ben blij dat iedereen met Filogic OpenTMS overweg kan en dat we met z’n allen lekker bezig zijn. Uiteindelijk is het belangrijkste dat het transport goed wordt uitgevoerd en onze opdrachtgevers tevreden zijn.”

Myron Bishaie

Van de Lagemaat Transport

“Met Filogic OpenTMS hebben we een helder overzicht van onze planningen. Dit is erg wenselijk, want er wordt steeds vaker gevraagd wanneer een order wordt geleverd. In het digitale vrachtdossier staat ook precies wat per auto is geladen. En de lay-out van de eCMR ziet er altijd hetzelfde uit. Als één geheel, lekker professioneel.”  

Toine Slob

Meever & Meever