Case
Arrowline

Arrowline: 1 + 1 = 3
“Al 19 jaar ben ik onderdeel van Arrowline en is Arrowline onderdeel van mij”, vertelt Oscar Merodio Saiz, projectmanager Arrowline. In januari 2020 bestaat het bedrijf 25 jaar. Oscar maakte de groei mee: van kleinschalig bedrijf met één bestelbus tot specialist in transport, logistiek en support binnen een Europees netwerk. We spraken Oscar over gezond groeien, ketentransparantie en meegroeien met de tijd.
Europees netwerk
In 1995 startte Arrowline eenvoudig in een kleine loods. Inmiddels is het bedrijf al bijna 25 jaar huisleverancier van DPD en bedient het ook andere multinationals, vertelt Oscar: “Voor DPD startten we met een transportopdracht in de regio Hoofddorp. Op den duur kwam daar ook het logistieke vraagstuk bij. In 2001 verhuisden we mee naar Amsterdam en langzaam maar zeker groeiden we uit tot een multifunctioneel, ambitieus en klantgerichte organisatie mét een Europees netwerk. Naast het eigen transport en de logistieke activiteiten coördineren we nationale- en internationale transporten. Onze klanten ontzorgen wij van A tot Z, dus ook in rapportages en analyses. Onze specialisatie is de LZV (Roadtrain), een duurzame transportoplossing waarvan er dagelijks tien door vakbekwame en gecertificeerde medewerkers op de wegen worden ingezet.”
Verbindend logistiek expert
Vandaag de dag staat Arrowline te boek als een betrouwbaar gecertificeerd logistiek dienstverlener. Eén die transparant de logistiek van A tot Z verzorgt, zegt Oscar: “IJzersterk zijn wij in het optimaliseren van verschillende processen. Vanuit deze productiviteitsverbetering behouden we de juiste kwaliteit en realiseren we kostenbeheersing. We zetten gericht lijntjes uit en positioneren schakels op de juiste plek. Daarbij brengen wij, vanuit ons brede netwerk, verschillende partijen samen. We geloven dat één plus één, drie kan zijn. In één zin samenvattend zijn wij: de verbindende logistieke expert die de challenge waarmaakt door end to end onderscheidend te blijven”.
Afspraak is afspraak
Arrowline belooft volledige (keten)transparantie. Het motto luidt: ‘afspraak is afspraak’. Oscar: “Als wij ja zeggen, bedoelen we ook ja en niet: ‘misschien toch niet als zich iets beters voordoet’. Vanzelfsprekend werken wij dan ook alleen samen met betrouwbare partners die dezelfde kwaliteitsstandaard nastreven. Daarmee gaan wij voor langetermijnrelaties en het hoogst haalbare resultaat voor al onze klanten.”
Efficiëntie met TMS
Om deze beloftes waar te kunnen maken, zijn een efficiënte communicatie en workflow onmisbaar volgens Oscar. Vroeger veelal face-to-face en tegenwoordig ook steeds vaker digitaal, inzichtelijk en betrouwbaar: “Een tijdje terug zocht ik naar een gebruiksvriendelijk en werkbaar TMS-pakket dat Arrowline van de juiste ondersteuning kon voorzien. Ik sprak met verschillende partijen en raakte, op een ICT-beurs, met Filogic aan de praat. Al snel zaten we rond de tafel en startten we met een proef. En wat ik zag, dat beviel me. Alleen al het basispakket bracht ons een heuse efficiëntieslag.”
Tweerichtingsverkeer
De samenwerking tussen Arrowline en Filogic laat zich volgens Oscar het beste omschrijven als tweerichtingsverkeer: “Wij opereren in een tak van sport waarin meerdere klanten van Filogic zich bevinden. Wat ons aangaat, gaat hen vaak ook aan. Als wij met slimme systeemsuggesties komen, is Filogic altijd bereid om met ons mee te denken en daar waar nodig aan te passen. Daarmee biedt Filogic ons de flexibiliteit die wij zoeken in een partner.”
Samen groeien
In de komende jaren wil Arrowline verder uitbreiden. Oscar: “De service die wij aanbieden aan verschillende multinationals, willen wij ook bij andere partijen onder de aandacht brengen. Wat we daarvoor nodig hebben, is een gedegen systeem dat met ons meebeweegt. Met de dienstverlening die wij aanbieden, willen we in ons vakgebied de allerbeste zijn. Filogic maakt dat mede mogelijk.”
Gratis ons TMS gebruiken?
Dit gaat je tijd en geld besparen
- Binnen een paar minuten direct aan de slag
- Twee weken lang gratis Premium features
- Na twee weken blijft het OpenTMS gratis te gebruiken
- Je zit nergens aan vast
Testimonials
Star talk
De mening van onze klanten betekent veel voor ons. Wij geloven in samen starten, samen groeien en samen ontwikkelen.
De feedback van onze klanten is dan ook de belangrijste input voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen het Filogic TMS. Zo weten we zeker dat het aansluit bij jouw wensen.