documentation

Documentatie

Facturatie

Een prijslijst samenstellen

Schermafbeelding-2021-10-12-144413.png

Om een nieuwe prijslijst in het systeem te zetten start je in stamgegevens.

Selecteer prijslijsten en klik op ‘nieuw’

Schermafbeelding-2021-10-12-144535.png

Geef de prijslijst vervolgens een naam en klik op ‘aanpassen’

Schermafbeelding-2021-10-12-144829.png

In dit scherm ga je de omvang en inhoud van de prijslijst bepalen.

Allereerst geef je aan hoeveel kolommen de prijslijst heeft.

Wanneer je 1 km of uur tarief wilt gebruiken dan zal dat maar 1 kolom zijn, hanteer je meerdere staffels dan zullen het meerdere kolommen zijn.

Schermafbeelding-2021-10-12-145214.png

Daarna kun je een aantal velden selecteren.

Is je prijslijst gebaseerd op verschillende transporteenheden met verschillende tarieven dan kun je de transporteenheden hier selecteren. Dit geldt ook voor prijzen die gebaseerd zijn op specifieke laad of los adressen. Selecteer deze bij ‘eerste stop’ en/of ‘laatste stop’.

Zijn je prijzen gebaseerd op postcode gebieden selecteer dan een of meerdere geografische gebieden. Maak je geen onderscheid selecteer dan ‘Europa’ of Nederland’. Een geografisch gebied is verplicht tenzij je een specifiek adres hebt ingevuld. Staan deze gebieden er niet tussen dan moet je deze eerst aanmaken in stamgegevens (sla dan de prijslijst even tussendoor op). Je kunt hier ook weer onderscheid maken tussen laad (eerste stop) en los (laatste stop) tarieven of beide selecteren.

Wanneer prijzen zijn gebaseerd op specifieke producten dan kun je deze producten selecteren en dit geldt uiteraard ook voor soorten voertuigen.

Heb je je selectie gemaakt dan kun je aan de slag met het invullen van de prijslijst. Is je prijslijst af, dan koppel je deze in stamgegevens aan de juiste klant en bepaal je in het prijsberekening veld hoe het tarief wordt berekend.

Schermafbeelding-2021-10-12-145528.png

Niet gevonden wat je zocht?

We helpen je graag verder

Testimonials

Star talk

De mening van onze klanten betekent veel voor ons. Wij geloven in samen starten, samen groeien en samen ontwikkelen.

De feedback van onze klanten is dan ook de belangrijste input voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen het Filogic TMS. Zo weten we zeker dat het aansluit bij jouw wensen.

“Filogic is een bedrijf waarmee je makkelijk kunt schakelen, via korte lijnen. Direct vanaf het begin hadden we voor 95% een match en het overige deel hebben we samen opgelost. Bij grote partijen merk je dat dit soort dingen vaak lang duren. Bij Filogic is het snel sparren en op korte termijn zaken oplossen. Dit is heel belangrijk voor ons. Het houdt ons in beweging en voorbereid op de toekomst!” 

Jack van der Gugten

Hoek Flowers

“Binnen twee maanden was Filogic OpenTMS geïmplementeerd. Mijn planners en chauffeurs raakten al snel gewend aan deze nieuwe manier van werken. Na één maand was iedereen overtuigd en enthousiast. Mijn planners geven aan dat ze zich beter kunnen focussen en flink wat tijd besparen. Dus tegen ondernemers die nog twijfelen wil ik zeggen: probeer het gewoon.”

Theo Bos

MSS Transport

“Op ieder moment en vanaf elke plek heb je toegang tot de juiste informatie. Chauffeurs zien direct op wat voor locatie ze welke order moeten leveren. Ik ben blij dat iedereen met Filogic OpenTMS overweg kan en dat we met z’n allen lekker bezig zijn. Uiteindelijk is het belangrijkste dat het transport goed wordt uitgevoerd en onze opdrachtgevers tevreden zijn.”

Myron Bishaie

Van de Lagemaat Transport

“Met Filogic OpenTMS hebben we een helder overzicht van onze planningen. Dit is erg wenselijk, want er wordt steeds vaker gevraagd wanneer een order wordt geleverd. In het digitale vrachtdossier staat ook precies wat per auto is geladen. En de lay-out van de eCMR ziet er altijd hetzelfde uit. Als één geheel, lekker professioneel.”  

Toine Slob

Meever & Meever