InterLogic BV uit Oldenzaal biedt logistieke oplossingen op het hoogste niveau. Tobias van Rees – oprichter InterLogic – vertelt enthousiast over de ontwikkelingen van het jonge bedrijf. “Na twaalf jaar ervaring te hebben opgedaan bij grote logistieke dienstverleners, startte ik 1 oktober 2016 mijn eigen bedrijf. Met één vrachtwagen. Twee jaar later gaan we naar de 400 ritten per week, met behulp van 25 wagens en de inzet van onze vaste partners. Daarnaast zitten we in een nieuw en groter pand.”

DNA InterLogic

De nieuwe locatie in Oldenzaal is strategisch gekozen: direct aan de grens en snelweg. Zo zit InterLogic rechtstreeks aan de juiste route naar Duitsland en Oost-Europa. Daarnaast biedt het pand vele mogelijkheden tot crossdocken én het beveiligd opslaan van wagens en goederen. Alles onder één dak. Tobias: “InterLogic is dan wel gegroeid, maar onze bedrijfspolicy is hetzelfde gebleven. We werken bijvoorbeeld nog steeds veel samen met partners in Oost-Europa en Duitsland. Waarbij wij de coördinerende rol vervullen vanuit Nederland. Voor onze klanten een groot voordeel, want ze kunnen te allen tijde in het Nederlands communiceren. Daarmee onderscheiden we onszelf van de rest. Communicatie is van levensbelang en helaas slaan concullega’s daar de plank vaak mis. Spreek je bijvoorbeeld de Poolse taal niet? Dan is de levering een stuk lastiger.”

Heldere communicatie als USP

“Bemiddeling is belangrijk. Eén van de redenen dat onze klanten voor InterLogic kiezen. We transporteren hoofdzakelijk goederen voor producerende bedrijven in de non-food sector. En klanten verwachten van ons het JIT principe (Just In Time delivery).” Dat betekent dat goederen op het afgesproken tijdstip geleverd moeten worden. Afspraak is afspraak, iets waar Tobias zich hard voor maakt. “Ik merk dat ze in het buitenland specifiek vragen naar ‘Hollands Specialisme’. Bij ons is een levering om 08.00 uur ook echt om 08.00 uur. En dat is belangrijk voor onze klanten, want steeds meer bedrijven hebben bijvoorbeeld geen voorraad meer. Een betrouwbare levering is dus noodzaak. Je kunt niet pas om 09.00 uur met de vracht aankomen, want dan heeft het personeel een uur lang voor niets op jou staan wachten en staat de onderneming stil.”

Dynamiek van ondernemen

In zijn functieprofiel staat ‘directeur’. Tobias vind dat wel een mooi woord, maar geeft ook direct aan dat het niet de landing dekt van wat hij doet en wie hij als ondernemer is. “Ik ben gewoon onderdeel van het team. Als vliegende kiep werk ik samen met de jongens van planning BeNeLux Duitsland, planning Oost-Europa, de financiële administratie en de crossdockers. Iedere dag sluiten we af door gezamenlijk de eindplanning door te nemen en te kijken naar wat die dag ons heeft gebracht. Daarnaast ben ik natuurlijk het aanspreekpunt voor nieuwe klanten en onze chauffeurs. Deze dagelijkse dynamiek maakt het ondernemen zo leuk!”

Diesel in het bloed

“Het mooiste aan mijn werk is dat ik iedere dag weer mijn team mag motiveren. Dat we in de afgelopen twee jaar gezamenlijk InterLogic hebben gemaakt tot wat het nu is.” Trots vertelt Tobias verder: “Ik zou niet anders kunnen én willen. Het geeft mij energie om de zaken voor onze klanten dusdanig te regelen, dat zij altijd 100% tevreden zijn. Ik zeg ook wel eens: voor dit vak moet je een beetje diesel in je bloed hebben. Iedere dag is het weer een teamprestatie om de goederen op de juiste plek te krijgen. En daar gaat mijn hart sneller van kloppen.” Als ondernemer heeft Tobias de vrijheid om klanten te behandelen op de manier zoals hij dat wil. “Ik vind het prachtig om een eigen doel voor ogen te hebben en daar naartoe te werken. Samen met andere mensen. Met mijn team wil ik de beste zijn in wat wíj doen.”

Samen vooruit

Transport is een dynamische wereld en de kern van succes is ontzorgen. Men wil risico’s inperken en papierwerk verminderen. Tobias: “Daarbij is vertrouwen belangrijk en gemaakte afspraken moet je nakomen. Dat doen we, maar dat verwachten we ook van onze partners. FiLogic is daar heel stipt in, zelfs soms onze verwachtingen overtreffend. Het is wel eens voorgekomen dat ik een idee naar FiLogic stuurde, puur om het niet te vergeten. Kreeg ik een half uur later al een mail met dat het geregeld was! Ik ben daarom ook erg blij dat ik tijdens het opstarten van InterLogic bewust koos voor het TMS van FiLogic. De voordelen die we destijds zagen – toegankelijk systeem, geen hoge opstartkosten, mogelijkheid met koppeling boekhoudsystemen, persoonlijke manier van meedenken – zijn nog steeds aan de orde van de dag.”

Wil je meer weten over onze samenwerking of wat een TMS voor jouw onderneming kan betekenen? Vraag direct een gratis proefaccount aan of neem vrijblijvend contact met ons op.