Case
Vosbergen Transport

Vosbergen Transport: klantgericht en duurzaam sinds ’90
Sinds de oprichting in 1990 op Landgoed Vosbergen in Heerde is Vosbergen Transport een begrip. Met een modern en duurzaam wagenpark bedienen Willem Jonkers en zijn broer Frederik dagelijks klanten door heel Europa. Hun specialisatie ligt op vervoer van en naar Frankrijk én ze zijn gespecialiseerd in groupagevervoer. Willem Jonkers vertelt hoe hij dagelijks werkt aan het opbouwen van een duurzame relatie met zijn klanten.
Duurzaam en veilig ondernemen
Vosbergen Transport staat voor ‘quality you can trust’. “Ons doel is niet om een heel groot bedrijf te worden, maar om een gezond bedrijf te hebben dat de beste dienstverlening biedt aan onze klanten”, vertelt Willem. “Dit doen we onder andere door service, duurzaamheid en veiligheid voorop te stellen. Wij zijn ons bewust van de verantwoordelijkheid die wij hebben als logistiek dienstverlener. Zo is ons wagenpark uitgerust met Euro 6-motoren en zijn de chauffeurs getraind in het nieuwe rijden. Ook houden onze chauffeurs zich aan de reglementen uit het Vosbergen Chauffeurshandboek. Hierin staan zaken als veiligheid, rijtijden en fatsoensnormen uitgebreid beschreven.”
Ondernemen zit in het bloed
Het ondernemen is Willem niet vreemd. “Ondernemen doe ik al mijn hele leven. Van oorsprong kom ik uit de paardenwereld en van daaruit zijn mijn broer en ik voor onszelf begonnen. Eerst met een bedrijf voor paardentransport, maar hier konden wij onvoldoende verder groeien. Onze dienstverlening hebben wij toen verder uitgebouwd als volledig transportbedrijf. Zo is het bedrijf langzaam gegroeid tot waar we nu staan. Groupagevervoer op Frankrijk is onze specialisatie, maar binnen Nederland hebben wij ons ook gespecialiseerd in evenemententransport. Dan rijden we de podia voor bijvoorbeeld Dance Valley, The Voice, de Zwarte Cross of De Vrienden van Amstel Live.”
Korte lijnen en persoonlijk contact
Bij Vosbergen Transport staat de klant 24 uur per dag op nummer één. Willem vertelt hierover: “Wij hebben nog nooit verloop in klanten gehad, dat zegt wel iets. Met een persoonlijke benadering en korte lijnen bouwen wij met onze klanten aan een duurzame relatie. Dit geldt overigens ook voor de relatie met onze chauffeurs. Zo bieden we een stuk meerwaarde ten opzichte van de massa en hebben we echt een gedegen onderneming opgebouwd wat tevens maatwerk kan leveren.”
Samen vooruit
Willem verzorgt de planning van alle auto’s. “Sinds enkele maanden maken wij hiervoor gebruik van het Transport Management Systeem (TMS) van FiLogic. Dit helpt bij het efficiënt inplannen van de ritten. Daarnaast verloopt nu ook de facturatie rechtstreeks van het TMS naar ons boekhoudpakket. Dit betekent dat we facturen niet meer apart hoeven op te stellen en te verzenden, alles gaat direct naar de klanten en de boekhouding. De komende periode zullen we nog meer functionaliteiten van het systeem gaan integreren, maar wat we nu doen scheelt al heel veel werk en tijd. Dat geeft rust. Het mooie aan het TMS van FiLogic is de prijs-kwaliteitverhouding. Zo biedt FiLogic ook aan kleinere ondernemers de mogelijkheid om over een professioneel TMS te beschikken”, besluit Willem.
Gratis ons TMS gebruiken?
Dit gaat je tijd en geld besparen
- Binnen een paar minuten direct aan de slag
- Twee weken lang gratis Premium features
- Na twee weken blijft het OpenTMS gratis te gebruiken
- Je zit nergens aan vast
Testimonials
Star talk
De mening van onze klanten betekent veel voor ons. Wij geloven in samen starten, samen groeien en samen ontwikkelen.
De feedback van onze klanten is dan ook de belangrijste input voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen het Filogic TMS. Zo weten we zeker dat het aansluit bij jouw wensen.