Merk jij ook dat de zakelijke wereld om je heen verandert? Verwachten opdrachtgevers steeds meer van je? Houd je de veranderende wet- en regelgeving niet meer volledig bij? En maken al die nieuwe technologieën je onrustig? Dat snappen we! Als traditionele transporteur red je het namelijk niet meer in de nabije toekomst. De klok tikt. Dus voorkom dat klanten vanzelf overstappen naar een ander. Ga mee met de tijd en automatiseer je bedrijfsproces waar mogelijk in deze zeven stappen!
Niets zo tijdrovend (en ouderwets) als transportopdrachten die binnenkomen via de telefoon of mail. Bespaar jezelf de moeite om de informatie over te typen in Excel of uit te printen en aan een collega door te geven. Dit kan namelijk ook automatisch: met een Transport Management Systeem.
Hiermee komen al je transportopdrachten rechtstreeks bij je planner terecht en worden deze met één klik op de knop omgezet naar een taak voor je chauffeur. Wil je altijd en overal toegang hebben tot je TMS-omgeving? Kies dan voor een TMS in de cloud en lees hier waarom Björn van Buijtene dit ook deed als mede-eigenaar van Noord-West transport.
Ons OpenTMS in de cloud is helemaal plug-and–play. Dit betekent dat de software met elk ander systeem koppelt, dus ook met het Fleet Management Systeem van je chauffeur. Hierdoor wordt je transportplanning automatisch bijgewerkt met actuele gegevens uit je wagenpark, en andersom. Dit levert je allerlei voordelen op, waarover Bernard Duivenvoorde – eigenaar Duivenvoorde Transport – je graag meer vertelt!
“Dat maatwerk wat ik net omschreef doen we bewust heel weinig. Omdat we weten hoe belangrijk het is om met de tijd mee te gaan en voorop te lopen. Dit lukt je als transporteur alleen als je met software werkt die continu vernieuwt. Daarom kozen wij voor generieke software, die we telkens verder ontwikkelen met aanpassingen of nieuwe features. Gemiddeld hebben we zes releases per week, variërend van kleine tot grote features.
Daarnaast kozen we specifiek voor generieke software, in combinatie met cloud software. Hiermee houden we ons TMS flexibel en toegankelijk voor élke vervoerder: van kleine tot grote transporteurs.”
Door jouw TMS te koppelen aan het ERP-systeem van je opdrachtgever worden inkomende orders automatisch naar jouw transportplanner gestuurd. Ook koppel je gemakkelijk met het verkoopsysteem van online opdrachtgevers. Wanneer er iets in hun webwinkel wordt besteld, ontvang jij de opdracht direct in je TMS!
Sommige opdrachtgevers communiceren liever via een Control Tower, waarmee ons TMS ook gemakkelijk koppelt. Of via het klantportaal dat standaard in ons TMS zit en waardoor opdrachtgevers altijd en overal inzicht hebben in hun orderstatus. Lees hier hoe Jack van der Gugten van Hoek flowers de estimated time of arrival (ETA) doorgeeft aan opdrachtgevers!
Wissel onderling ritten en opdrachten uit met onze gateway feature, die een technische vertaling maakt van jouw order naar het systeem dat je concullega gebruikt. Zo kun je elkaar gemakkelijk helpen bij drukte en hoef je je opdrachtgever nooit teleur te stellen!
Als geautomatiseerd transportbedrijf gaat er werkelijk een wereld voor je open. Als je digitale transportproces eenmaal staat als een huis – of vrachtwagen – krijg je vanzelf de smaak te pakken. De ene na de andere koppeling wordt ontwikkeld, die jouw werk als transporteur nog leuker en gemakkelijker maakt. Wat dacht je bijvoorbeeld van het automatisch berekenen van je CO2-uitstoot, handige logistieke updates, een koppeling met je BI-tool en de CBS-vervoerenenquête die vanzelf wordt ingevuld?
Ben je enthousiast geworden en benieuwd hoe je dit allemaal aanpakt? Download dan vooral ons e-book ‘Van traditionele transporteur naar een gestroomlijnde digitale organisatie’!
De mening van onze klanten betekent veel voor ons. Wij geloven in samen starten, samen groeien en samen ontwikkelen.
De feedback van onze klanten is dan ook de belangrijste input voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten binnen het Filogic TMS. Zo weten we zeker dat het aansluit bij jouw wensen.